Rabu, 13 Oktober 2010

aku nak pergi indon lah

siapa nak ikut boleh bagi nama

berapa banyak bangunan malaysia orang indon yang "bina". and menara kl tu, arkitek dia ada orang indon gak.

tadi masa supper aku cerita kat khai aku nk pergi indon lepas grad. dia kata nak pergi new zealand. hekeleh.....xpayah nak jauh sangat ah.

hm...aku pernah tanya member aku, dia orang indon, tentang indon yang macam benci sangat dengan malaysia. aku pelik. seryes. masa tu kat sime darby pavilion punya waiting area, baca surat khabar.

"apesal eh i tgk indonesia mcm dengki je ngn malaysia?"
"ala, tu semua politik la u...the truth is, kat sane, corruption teruk sgt...mcm2 bole jd"
"ooo...ape kaitan?"
"ala, sebenarnya xde ape pn... ni sume nk publisiti. mcm video lucah ariel peterpan tu, padahal da lama, tp sbb nk cover isu semasa, (tntg rasuah la kot) bnd ni tba2 muncul."
"..."
"ala,its normal la u...malaysia gaduh ngn indonesia"
"ha?"
"yela, jiran mesti la ad gaduh2 sket. haha. xkan indonesia tbe2 nk gaduh ngn somalia kot kn. bole?"

kesimpulannya, aku rasa kan, aku pun xtau apa pasal.
tapi aku rasa orang indon lagi rajin dari orang malaysia.
budak2 kecik pun kerja. nak belajar pun susah.
malaysia, bapak bagi motor, rempit.

kongkek.

sial.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan